Tworzenie logo to coś więcej niż tylko dobór ładnych kolorów i fontu. To proces, który powinien opierać się na strategii, tożsamości marki i świadomości celu. Zanim zlecisz projekt logo, zadaj sobie (i swojemu projektantowi) te 10 kluczowych pytań. Dzięki nim unikniesz nieporozumień i otrzymasz logo, które naprawdę działa.
1. Czym zajmuje się moja firma i do kogo kieruję ofertę?
2. Jakie emocje ma wywoływać moje logo?
3. Jakie są moje wartości i misja?
4. Jakie logotypy konkurencji mi się podobają (lub nie)?
Analiza konkurencji to świetny punkt wyjścia. Powiedz projektantowi logo, co według Ciebie działa lub czego chcesz uniknąć — to oszczędzi wielu rund poprawek.
5. Czy mam preferencje kolorystyczne i typograficzne?
6. Gdzie będzie wykorzystywane moje logo?
7. Czy potrzebuję wersji alternatywnych logo?
Wersje monochromatyczne, pionowe, poziome, z ikoną i bez — to wszystko warto zaplanować z wyprzedzeniem. Elastyczność logo to klucz do spójnej identyfikacji wizualnej.
8. Czy mam już nazwę, hasło lub inne elementy identyfikacji?
Jeśli masz już branding (lub chcesz go rozwijać), logo powinno z nim współgrać. Przekaż projektantowi wszystkie dostępne materiały, nawet jeśli to tylko pomysł lub szkic.
9. Jak wygląda mój budżet i oczekiwania czasowe?
10. Co oznacza dla mnie „dobre logo”?
Masz już własne logo? Sprawdź czy zostało dobrze przygotowane do druku! Sprawdź swoje logo z gotową checklistą.
Kliknij tutaj i sprawdź swoje logo krok po kroku!